بهترین گوشی ردمی در سال ۲۰۲۴

ردمی برندی زیرمجموعه شیائومی است و از دل آن برند پدید آمده و به مرور محصولاتی را ایجاد کرده که ارزش خرید بالایی دارند. با ما همراه باشید تا با انواع گوشی ردمی آشنا شوید.

درباره برند ردمی شیائومی

شیائومی یک شرکت الکترونیکی چینی است که کار خود را با توسعه رابط کاربری MIUI آغاز کرد و تا یک رابط کاربری منحصر به فرد بر پایه اندروید داشته باشد. بیشتر فعالیت این شرکت در زمینه گوشی موبایل است. شیائومی سال ۲۰۱۰ توسط لی‌جون و ۷ شخص دیگر در پکن چین تاسیس شد. یک سال بعد، اولین گوشی هوشمند خود به نام می ۱ را روانه بازار کرد. گوشی که بعد از گذشت سال‌ها به‌مرور کامل‌تر شده است، به‌گونه‌ای که امروز جزو بهترین گوشی‌های هوشمند دنیاست. این شرکت در سال ۲۰۱۵ یک رکورد گینس به نام خود ثبت کرد؛ بیشترین فروش گوشی در کمتر از ۲۴ ساعت. سال ۲۰۲۱ نیز توانست به رکورد پرفروش‌ترین برند گوشی دنیا را به نام خود ثبت کند. این موفقیت را مدیون دید متفاوتی است که نسبت به بقیه برندهای سازنده گوشی داشته است. شیائومی در سال ۲۰۱۳ مجموعه گوشی‌های ردمی را روانه بازار کرد.
گوشی‌های ردمی، گوشی‌های هوشمندی بودند که قیمت ارزان‌تری داشتند به‌گونه‌ای که با این قیمت می‌توانستید گوشی‌های ساده‌ای را از برند‌های شناخته‌شده‌تر تهیه کنید. هدف این شرکت از تولید ردمی، ارائه محصولی جهانی بود که همه مردم مخصوصا اقشار ضعیف بتوانند از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. در اولین عرضه برای پایین نگه‌داشتن قیمت، آن را به‌صورت اینترنتی فروخت. بعد‌ها گوشی‌های ردمی تنوع بیشتری یافتند به‌گونه‌ای که می‌توانستند رضایت قشر بیشتری را به‌دست آورند. در این مقاله ما قصد داریم شما را با بهترین گوشی ردمی آشنا کنیم.

ذکر چند نکته مهم در ابتدا ضروری است

معمولا گوشی‌ها را با توجه به قیمتی که دارند، دسته‌بندی می‌کنند. قیمت با کیفیت و مشخصات گوشی رابطه مستقیم دارد. از طرفی، این بودجه شماست که بهترین گوشی را برای انتخاب در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر شما هیچ محدودیتی از نظر قیمت نداشته باشید، به احتمال زیاد گران‌ترین گوشی، بهترین گوشی خواهد بود. زیرا همه ویژگی‌های خوب را در خود قرار داده است.
در کشورمان ثبات قیمتی طولانی مدت نداریم. پس حتما پس از بررسی گوشی، قیمت روز آن را نیز چک کنید.
معیارهای ما برای این دسته‌بندی ویژگی‌های گوشی مثل رم، سخت‌افزار، حافظه، صفحه‌نمایش بوده است.
سعی کرده‌ایم یک راهنمای خرید برای شما تهیه کنیم تا به شما کمک کند با ویژگی‌های مثبت و منفی هر گوشی لیست آشنا شوید و درک بهتری نسبت به آن داشته باشید. می‌دانید که خرید با آگاهی یک خرید بهتر خواهد بود.

بهترین گوشی‌های ردمی از نظر قیمت

ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین گوشی ردمی

هدف تولید ردمی، ارائه محصولاتی بود که بتواند برچسب اقتصادی‌ترین گوشی‌ها را به خود بگیرد. شیائومی در این زمینه چندین انتخاب را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهترین گوشی ردمی را با توجه به اولویت‌های خود انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید:
بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴

 

گوشی موبایل ردمی Redmi 10c

رنگ های ردمی Redmi 10c

نقاط ضعف

  • نبود گواهی ضد آب یا گرد و غبار
  • کیفیت پایین دوربین‌ها در نور کم

نقاط قوت

  • باتری خوب ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که می‌توان آن را با شارژ سریع ۱۸ وات، شارژ کرد.
  • شارژدهی قابل ستایش آن که یک روز کامل و شلوغ را با شما همراهی خواهد کرد
  • ارائه عملکردی مناسب در کارهای روزانه و معمول
  • صفحه‌نمایش با کیفیت خوب IPS
  • عملکرد مناسب دروبین‌ها؛ لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سلفی ۵ مگاپیکسلی

بهترین گوشی ردمی با قیمت ۴.۴۰۰ گوشی Redmi 10c است. مهم‌ترین ملاک انتخاب در این رده قیمتی، چیپست گوشی است. ردمی ۱۰ سی از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده که دارای ۸ هسته پردازشی است. ۴ هسته آن ۲.۴ گیگاهرتزی کریو طلایی و ۴ هسته آن ۱.۹ گیگاهرتزی کریو نقره‌ای است. پردازنده گرافیکی آن، آدرنو ۶۱۰، وظیفه انجام کارهای گرافیکی را برعهده دارد. رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از دیگر مشخصات این گوشی اقتصادی است.
طراحی این گوشی شبیه سایر محصولات شیائومی است. شیائومی سعی کرده با طراحی نو و استفاده از پلاستیک مرغوب‌تر برای بدنه، حسی جدید را به کاربر ارائه دهد.
امروزه نرم‌افزارهای مختلفی هستند که کار کردن برای سادگی استفاده از آن‌ها نیاز به استفاده از حسگر اثرانگشت دارند. خوشبختانه گوشی Redmi 10c دارای این حسگر کنار دوربین‌های و LED در پشت دستگاه قرار گرفته است. در کناره‌های دستگاه، دکمه پاور، تنظیم صدا، درگاه شارژ، اسلات کارت حافظه و بلندگوها قرار دارد. قسمت جلویی آن نیز صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی به همراه دوربین سلفی قطره‌ای شکل قرار گرفته است. وزن دستگاه ۱۹۰ گرم است.
صفحه‌نمایش این دستگاه ۶.۷ اینچی ای دستگاه از یک پنل LCD با وضوح ۱۶۵۰ در ۷۲۰ پیکسل استفاده کرده است که تراکم پیکسلی ۲۶۸ را به وجود آورده است. برای محافظت بیشتر از صفحه‌نمایش از یک لایه گلوریلا گلاس ۳ استفاده کرده است. روشنایی ۴۰۰ نیت آن سبب شده به‌راحتی بتوانید از این دستگاه در زیر نور خورشید استفاده کنید به علاوه صفحه‌نمایش از قابلیت محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر پشتیبانی می‌کند. همه این ویژگی‌ها یک صفحه‌نمایش خوب را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا به کمک آن تمام نیازهای روزانه‌اش را از قبیل تماشای ویدیو، گشت و گذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، برآورده نماید.
سخت‌افزاری که روی این محصول قرار دارد به کاربر اجازه می‌دهد تا تمام نیازهای روزانه‌اش را بدون هیچ مشکلی انجام دهد؛ وب‌گردی و کار با برنامه‌های مختلف در این گوشی خوب انجام می‌شوند. صرفا برای انجام بازی‌های گرافیکی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند که با توجه به قیمت آن کاملا عادی است. این محدودیت صرفا سبب می‌شود که بازی را با تنظیمات گرافیکی پایین‌تر اجرا کنید؛ شما می‌توانید هم‌چنان بازی دلخواه خود را نصب و بازی کنید.
همه این ویژگی‌ها را با باتری فوق‌العاده آن همراه کنید تا redmi 10c را به عنوان بهترین گوشی ردمی در این بازه قیمتی انتخاب کنید. باتری این گوشی به‌راحتی می‌تواند یک روز کامل را با شما همراهی کند و برای شارژ آن تنها به دو ساعت زمان نیاز است که از طریق درگاه USB-C انجام می‌شود.

گوشی موبایل ردمی Redmi 10

اگر بودجه شما اندکی بالاتر است، ردمی ده شاید انتخاب بهتری باشد و با ویژگی‌های بهتری که دارد، می‌تواند عنوان بهترین گوشی ردمی در رده گوشی‌های اقتصادی را به خود اختصاص دهد.

گوشی موبایل ردمی Redmi 10 در دست

نقاط ضعف

  • دوربین‌های نه‌چندان قوی

نقاط قوت

  • نسبت به امکانات دارای یک قیمت بسیار خوب است
  • دارای صفحه‌نمایش فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با طول عمر بالا
  • بازدهی سخت‌افزاری متناسب با قیمت محصول
  • وجود اسنکر اثر انگشت

این گوشی مرداد ۱۴۰۰ با رابط کاربری MIUI 12.5 و اندروید ۱۱ عرضه شد. چیپست آن مدیاتک هلیو جی۸۸ است که در گوشی محبوب ردمی نوت ۸ پرو استفاده شده بود. پردازنده ۸ هسته‌ای که از ۲ هسته قدرتمند کورتکس A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی برای انجام پردازش‌های سنگین و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی کورتکس A55 که وظیفه انجام کارهای روزمره را برعهده دارد، تشکیل شده است. انجام کارهای گرافیکی برعهده پردازنده mali-G52 است. ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی برای کمک به انجام مناسب کارهای کاربر در این گوشی قرار گرفته است. البته اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، می‌توانید نسخه ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی را به همراه ۶ گیگ رم را استفاده کنید یا از میکرو اس‌دی برای افزایش حافظه کمک بگیرید.
ردمی ۱۰ بهترین گوشی ردمی در رده ۴.۵۰۰ میلیون است که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
صفحه‌نمایش گوشی ۶.۵ اینچ با پنل IPS است که با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم بسیار خوب ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ را پدید آورده که در این رده قیمتی عالی است. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی سبب شده که همه چیز روان‌تر اجرا شود. نکته جالب ماجرا، مجهز بودن گوشی به نرخ نوسازی تطبیقی است تا تجربه بهتری را برای کاربر پدید آورد و در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی کند.
ردمی ۱۰ از نظر دوربین راضی‌کننده است اما می‌توانست بهتر باشد. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی کیفیت نسبتا خوبی دارد. ثبت رنگ‌ها در تصویر با دقت صورت گرفته و وضوح تصاویر قابل قبول است. البته عملکرد دوربین‌ در شب خوب نیست و کیفیت مناسبی ندارد. وظیفه ثبت تصاویر دوربین سلفی برعهده یک ماژول ۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویر مناسبی را با آن بگیرید اما به دلیل حذف جزئیات در تصاویر، به‌ندرت می‌توانید تصاویر بسیار با کیفیتی را تهیه کنید.
پردازنده خوب را همراه با باتری عالی و دیگر مشخصات این گوشی قرار دهید تا با بهترین گوشی ردمی تا قیمت ۴ونیم برسید. باتری این گوشی می‌تواند به‌راحتی تا یک روز و نیم شما را همراهی کند. سخت‌افزار آن نیز با قدرت پردازشی مناسبی که دارد، می‌تواند در بازی‌های نیمه‌سنگین نیز با تنظیمات گرافیکی متوسط شما را همراهی کند و عملکرد نسبتا مطلوبی دارد.

ردمی نوت ۱۱ شیائومی

هنگامی که کلمه نوت را همراه با یک گوشی می‌شنویم، یاد سامسونگ با قلم هوشمند آن می‌افتیم. گوشی ردمی از اسم نوت را دارد اما خبری از قلم نیست. از بین خانواده پرجمعیت ردمی نوت، نسخه گلوبال آن یعنی ردمی نوت ۱۱ شیائومی یکی از اعضای مقرون‌به‌صرفه این خانواده است. شکل این نسل نسبت به گذشته بهتر شده و طراحی بهتری دارد.

رنگ های Redmi 11

نقاط ضعف

  • هیچ کدام از دوربین‌های گوشی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.
  • قابلیت فیلم‌برداری ۴k ندارد
  • از قابلیت فیلم‌برداری ۶۰ فریم با کیفیت ۱۰۸۰p برخوردار نیست.

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش آمولد Full HD+
  • با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • طراحی زیباتر نسبت به هم‌رده‌های خود
  • قدرت سخت‌افزاری مناسب برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها
  • عمر بالای باتری تا دو روز به لطف ظرفیت ۵۰۰۰ آن
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی

ردمی نوت ۱۱ دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچ با وضوح FHD+ است که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی آن به همراه حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تجربه کاربری خوشایندی را برای کاربر فراهم می‌کند. ردمی نوت ۱۱ نیز مانند redmi 10c از چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده می‌کند. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، اسپیکرهای استریو، شارژ سریع ۳۳ واتی با باتری خوب ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اسم برد. همه این مشخصات، ردمی نوت ۱۱ را به بهترین گوشی ردمی در بازه قیمتی تا ۵ونیم تبدیل می‌کند.

ردمی نوت ۱۰ اس شیائومی

گوشی موبایل Redmi 10s

نقاط ضعف

  • نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
  • قابلیت فیلم‌برداری ۴k
  • گوشی به‌راحتی داغ می‌کند
  • نمی‌توان وضوح و کنتراست را در هنگام پخش ویدیو کنترل کرد

نقاط قوت

  • می‌توان با کمک دوربین‌های آن به صورت ۴k فیلم گرفت
  • لرزش‌گیر ندارد دارای صفحه‌نمایش آمولد
  • کیفیت معمولی رو به خوب دوربین‌ اصلی
  • بلندگوهای استریو باکیفیت مناسب
  • دارای اندروید ۱۲
  • عمرفوق‌العاده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی

ردمی نوت ۱۰ اس با امکانات خود می‌تواند بهترین گوشی ردمی برای شما باشد. چیپست گوشی از شرکت مدیاتک، هلیو جی۹۵ است. پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای که دو هسته قدرتمند ۲ گیگاهرتزی A76 و ۶ هسته برای کارهای روزمره ۲ گیگاهرتزی A55 است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که پردازنده بسیار قویی دارد اما باید بگوییم که مناسب بازی نیست و نمی‌تواند بازی‌های سنگین را با گرافیک بالا و روان تقدیم شما کند البته برای بازی‌های سبک مشکلی ندارد، فقط به یاد داشته باشید که این گوشی داغ می‌کند. بدنه گوشی پلاستیکی بوده اما قاب جلو از جنس شیشه است. شیائومی تصمیم‌گرفته این گوشی را با گواهی IP53 مقاوم دربرابر پاشش آب و گرد و غبار عرضه کند. صفحه نمایش گوشی ۶.۴ اینچ با تراکم پیکسلی ۴۰۹ ساخته شده که استفاده از پنل آمولد، دیدن محتوا و ویدیو را بسیار لذت‌بخش کرده است. شیائومی ۶ گیگ رم را برای دستگاه درنظر گرفته است تا آن را برای چندوظیفگی آماده‌تر کند. ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی به احتمال زیاد شما را از حافظه جانبی بی‌نیاز می‌کند اما در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از میکرو اس‌دی حافظه آن را ارتقا دهید.
حفظ انرژی دستگاه برعهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که به لطف مصرف خوب پردازنده می‌تواند تا ۲ روز شما را همراهی کند و نیازی به استفاده از شارژ ۳۳ واتی آن نداشته باشید البته باید خودتان این شارژر سریع را جداگانه تهیه کنید. این گوشی نیز مثل بقیه گوشی‌های جدید دارای USB-C است. این شارژر قدرتمند می‌تواند گوشی را ظرف یک ساعت شارژ نماید.

 

ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی ۰۱ پرو

نقاط ضعف

  • لرزش‌گیر اپتیکال در حالت فیلم‌برداری ۴k ندارد

نقاط قوت

  • فیلم‌برداری ۴k
  • دارای صفحه‌نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • طراحی با کیفیتی شبیه پرچم‌داران
  • باتری مناسب و قوی
  • سخت‌افزار قدرتمند برای بازی‌های سنگین
  • کیفیت خوب دوربین‌ها مخصوصا در نور مناسب

استفاده از چیپست اسنپدراگون ۷۳۲جی که با ۸ هسته پردازنده اصلی (۲ هسته کریو ۴۷۰ طلایی با توان پردازشی ۲.۳ گیگاهرتز و ۶ هسته کریو ۴۷۰ نقره‌ای با توان پردازشی ۱.۸ گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ و ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی سعی می‌کند عنوان بهترین گوشی ردمی را در این رده قیمتی از آن خود کند. استفاده از سخت‌افزار خوب به همراه صفحه‌نمایش عالی آمولد و باتری قدرتمند، آن را شایسته این لقب می‌کند.
البته دو مدل دیگر گوشی شیائومی هستند که در همین بازه قیمتی قرار داشته و مشخصات مشابهی دارند:

  • ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی ۵g
  • ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی نسخه گلوبال

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شیائومی

ردمی نوت 11 پرو پلاس شیائومی

شیائومی سعی کرده تا بهترین‌ها را با حفظ صرفه اقتصادی در گوشی‌های ردمی خود جا بدهد. پس هر اندازه که قیمت بالاتر می‌رود. مشخصات بهتری را در گوشی خود جاگذاری کرده است. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شیائومی یکی از بهترین‌هاست و شایسته این لقب است.

نقاط ضعف

  • دوربین‌ها می‌توانستند بهتر باشند
  • این گوشی تفاوتی با نسخه غیر پلاس خود ندارد
  • ثبات باتری می‌توانست بهتر باشد
  • شیائومی از طراحی متفاوتی استفاده نکرده و همان طرح تکراری را دارد

نقاط قوت

  • بازدهی سخت‌افزاری فوق‌العاده
  • صفحه‌نمایش سوپرآمولد ۱۲۰ هرتزی
  • اسکنر اثرانگشت عالی
  • سرعت شارژ فوق‌العاده ۱۲۰ واتی که می‌تواند گوشی را در ۱۵ دقیقه شارژ کند

ردمی از طراحی گوشی‌های لوکس خود در این دستگاه استفاده کرده است. قاب جلو و عقب آن از شیشه ساخته شده و برای حفاظت از صفحه جلو، گوریلا گلاس ۵ استفاده شده است. اگر نمی‌خواهید نگران آب و گرد و غبار باشید. این گوشی انتخاب مناسبی است زیرا از گواهی IP67 در آن استفاده شده است؛ یعنی گوشی در برابر آب تا عمق یک متر به مدت نیم ساعت مقاوم است و از نفوذ گرد و غبار به داخل گوشی محافظت می‌کند.
صفحه نمایش گوشی ۶.۷ اینچ است که از پنل سوپرآمولد استفاده کرده و کیفیت فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، لذت استفاده از صفحه‌نمایش را بیشتر کرده است و تراکم پیکسلی ۳۹۵ آن را به اوج می‌رساند.
سیستم عامل گوشی از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 قدرت گرفته است. چیپست ۶ نانومتری مدیاتک dimensity 920 با ۸ پردازنده اصلی و ۴ پردازنده گرافیکی mali-G68 قدرت گرفته که با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی می‌تواند از عهده هر کاری برآید اما بهتر است به دنبال بالاترین کیفیت نباشید.

سخن پایانی

شیائومی شرکت موفقی است که گوشی‌های متعددی را روانه بازار کرده که گروهی از آن‌ها، محصولات ردمی است. ما در این پست تعدادی از گوشی‌های ردمی را با توجه به قیمت به شما معرفی کردیم تا بتوانید بهترین گوشی ردمی را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. ردمی به گوشی‌های اقتصادی شهرت دارد و سعی کرده با ارائه محصولاتی قدرتمند با قیمت مناسب، محصولات خوبی را به دنیا عرضه کند. موفقیت‌های که در گذر زمان داشته و سهمی که در بازار موبایل گرفته، شاهدی بر این ادعاست. شما می‌توانید با توجه به اولویت‌های خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

نظرات کاربران

تعداد کامنت ها: ۰

برای درج نظر وارد حساب کاربری شوید. ورود به حساب کاربری
empty comment